Konspekt
Konspekt do e-lekcji (liceum)
Temat: DNA jako podstawowy nośnik informacji genetycznej
Cele e-lekcji:
1. Wiadomości ucznia
* definiuje pojęcia: informacja genetyczna, gen, nukleozyd, nukleotyd, kod genetyczny, replikacja
* wymienia składniki chemiczne budujące DNA
* przedstawia lokalizację DNA na terenie komórki
* zna proces replikacji
2. Umiejętności ucznia
* analizuje strukturę przestrzenną DNA
* określa biologiczną rolę DNA
* porównuje DNA i RNA
* wyjaśnia zależność gen-białko-cecha osobnicza
* zdobywa umiejętność wyciągania wniosków z przedstawionych materiałów
* umie pracować samodzielnie
3. Postawy ucznia
*
cecha osobnicza ma świadomość ma
świadomość biologicznej roli DNA w życiu każdego organizmu
* zdaje
sobie sprawę, że prawidłowa informacja genetyczna jest warunkiem zdrowia
* zastanawia się nad konsekwencją zakłóceń replikacji
* umiejętność samodzielnej pracy
* zaangażowanie w zdobywaniu potrzebnych do wykonania zadań materiałów
Środki dydaktyczne:
- film
- internet
Forma pracy:
> lekcja internetowa
> samodzielna praca ucznia
Przebieg lekcji:
FAZA WPROWADZAJĄCA
* zapoznanie uczniów z celami lekcji i tematem lekcji
* przygotowanie miejsca pracy: włączenie komputera, logowanie w internecie
* nauczyciel wyjaśnia sposób pracy na lekcji (co po kolei należy robić)
FAZA REALIZACYJNA
* krótka pogadanka, rzeczowe nakreślenie tematu lekcji
* film
* analiza schematu
FAZA PODSUMOWUJĄCA
* praca na lekcji
* rozwiązanie testu
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz